Друга половина XIX и почетак XX века светла су страница у историји Русије: то jе чудесно време повратка неговању културног наслеђа нације и време неслућеног процвата уметности.
Током овог периода, древни „споменици“ руског злата и сребра оживљени су, преиспитани, изнова креативно интерпретирани.
Невиђени напредак у процесу овладавања врхунском вештином израде накита омогућен је захваљујући жељи друштва да настави националне традиције и да обнови своjеврсни уметнички печат руске уметности.
Све ово резултат је заједничког рада истраживача, рестауратора, уметника, архитеката, вајара: сви они су (заjедно са власницима водећих компанија – произвођача накита) веровали да су и слика, и чаша, и обичан сланик подједнако вредни пажње уметника. Управо због таквог приступа уметничком раду, многи производи настали у тим годинама постали су оригинална и јединствена ремек дела.
Као и у ренесанси, свакодневни предмети за кућно домаћинство поново су уздигнути на статус уметничких дела.
Руски накит добио је (апсолутно заслужено) свеопште светско признање, а руски маjстори-занатлије награђени су највишим наградама на светским и националним изложбама.
У другој четвртини XIX века у Русији је започела индустријска револуција.
Нове технологије омогућиле су модернизацију производње.
Машинске методе за обраду племенитих метала широко су почеле да се примењуjу у изради накита.
Предузећа су увела поделу рада по специјалностима, што је значајно побољшало квалитет производа.
На првој светској изложби у Лондону 1851. године, руске драгуљарске компаније импресионирале су светску јавност излажући свој јединствени накит са дијамантима, бисерима и тиркизом, као и декоративне и примењене производе од полудрагог камења и сребра.
Изложба је показала да је руска индустрија прешла на квалитативно другачији, много виши ниво. Коначно jе опште-потврђено и опште-признато: школа израде накита великог руског царства је апсолутно оригинална и потпуно непоновљива у широким светским размерама!
У више од хиљаду година дугој историји руског злата и сребра није било другог периода (тако кратког, а опет тако плодног), коjи jе свету подарио практично jедну читаву галаксију изванредних драгуљара.
У XIX веку, главни центри производње накита били су Санкт Петербург и Москва – градови са различитим историјским традицијама.
Упркос општој стилској оријентацији руске уметности тог времена, разлика између ових уметничких школа јасно је видљива код уметничких „споменика“ од злата и сребра.
На изложби су представљени радови талентованих мајстора руског царства који су били званични „добављачи“ руског царског двора (или су блиско сарађивали са њима), као и радови самосталних маjстора-занатлија који су повремено извршавали владине налоге, али из различитих разлога нису постали званични снабдевачи царског двора.
Добродошли у чудесни свет Сибирског Сокола:
Балканска душа у срцу Сибира!
Текст на руском језику (са оригиналним фотографијама) можете прочитати овде:
Текст на енглеском језику (са оригиналним фотографијама) можете прочитати овде:
https://www.youtube.com/watch?v=xOH6t9C0dzQ